occitan

warning: Creating default object from empty value in /home/patrimoni/drupal-6.31/modules/taxonomy/taxonomy.pages.inc on line 33.

Festenal de la Musa 2012

 
 
Dimenge 2 de setembre
tre 9 oras del matin
 
Verrières

<

Le Grelh rouergat

Qui est le Grelh Roergàs ?

Pour certains c'est le Grillon, la bestiole qui chante dans les prairies du pays. Elle annonce la bonne saison qui retourne dans notre Rouergue aimé. Ils ont bien raison, parce que les Grillons chantent notre belle langue d'òc. Nous tenons à la maintenir, à la diffuser et à la conserver.

Les salades sauvages

Sitôt arrivé sur Terre, l'Homme s'intéressa aux plantes. Les premiers hommes se contentèrent de cueillir ce qui poussait autour de la maison pour s'en nourrir. Très tôt les plantes furent reconnues et classées, les bonnes (celles qui se mangent) et les autres. De génération en génération, ces connaissances indispensables nous arrivèrent comme une part de la mémoire collective.

La nèu

Me pòdi pas empachar de sorire cada ivèrn en ausissent ràdios e televisions nos alarmar tan lèu que qualques borrilhs de nèu venon blanquir las rotas e las autorotas de qualque canton de França.

Perqué... lo grífol a de fuèlhas fissairas ?

Lo grífol* lo coneissèm totes, es un arbre que pòt aténher 15m se lo terrenc li conven. Se cara e buta plan sus las tèrras siliçosas de Leveson. De còps que i a quand l'arbre es grand, li dison : la grifola. Se los grifolasses son espesses de cada costat d'un camin forman una grifolièira. Los arbres sarrats abrigan los caminaires del ventàs e de la nèu dins l'ivèrn mentre que dins l'estiu paran del solelh.

Une initiative à suivre

Montméjan situé dans le Parc Naturel Régional des Grands Causses, est un village médiéval en partie restauré. On y accède à partir de Millau par les Gorges de la Dourbie. Après La Roque-Ste-Marguerite, grimper en direction du Causse Noir par la D41.

Cosinar las plantas salvatjas (1)

Las plantas salvatjas que se pòdon manjar son fòrça nombrosas. Vertat qu’a l’ora de duèi ne manjam pas que qualques unas. Aquelas plantas que butan totas solas pels broals, pels prats e pels camins son una part del nòstre patrimòni. Nos fornisson una varietat granda de savors insolitas e nos permetan de realizar de recèptas que sortisson de l’ordinari. Sens comptar que al plaser de cosinar e de manjar s’i ajustan los de la recèrca e de la descobèrta.

Max Rouquette, l’enchanteur.

On fête cette année le centenaire de Max Rouquette considéré comme un des plus grand sécrivains du 20e siècle.

Issu d’une famille de lointaine origine rouergate (La Couvertoirade) descendue dans la plaine de l’Hérault, Max Rouquette est né le 8 décembre 1908 à Argelliers, petit village à 20 km de Montpellier, entre les contreforts du Larzac et la mer.

Max Roqueta, l’encantaire

Se festeja aqueste an lo centenari de Max Roqueta considerat coma un dels mai grands escrivans dau segle XX.

Sortit d’una familha de luencha origina roergassa (La Cobertoirada) davalada dins la plana d’Erau, Max Roqueta es nascut lo 8 de decembre de 1908 a Argelliers, vilatjòt a 20 km de Montpelhièr, entre serranas a l’abroa de Larzac e la mar.

Farà d’estudis de medecina a Montpelhièr e Tolon, per venir medecin de campanha à Aniana dins Erau, puèi a partir de 1948, vendrà metge a la Securitat Sociala, novelament creada a Montpelhièr, ont morirà lo 24 de junh de 2005 a 96 ans.

Syndiquer le contenu